Isä Durham Suomessa marraskuun alussa

Isä Durham tulee Suomeen marraskuun alussa. Hän ehtii olla täällä kolme täyttä päivää sunnuntaista 1.11. tiistaihin 3.11. Vierailun ohjelma tarkentuu myöhemmin.

Alustavasti messuja on suunniteltu seuraavasti:

  • su 1.11. kaikkien pyhien juhla: messu klo 14 Pyhän Henrikin katedraalissa
  • ma 2.11. vainajienpäivä: kaksi messua aamupäivällä katedraalissa, illalla juhlallinen requiem, paikka auki
  • ti 3.11.: messu illalla klo 18 katedraalissa

4 vastausta to “Isä Durham Suomessa marraskuun alussa”

  1. MN Says:

    Onko isä Durham tulossa Tampereelle tällä kertaa?

  2. Inger Keränen Says:

    Milloin tulee P.Durham Kuopioon? Itse asun pohjois Savossa, ja haluan käydä Mesussa, mutta en pääse, kun täällä ei ole edes kirkko, ja Tridenttinen Messu ei ollu koskaan. Haluan myös päästä Messuun, mutta matka Helsinkiin, tai Turkuun on mulle mahdottonta.
    Miksi ei koskaan ole Savossa Tridenttinen Messu? T. Inger K

  3. Anu Says:

    Isä Durham ei vietä messua Kuopiossa, koska siellä ei ole tiedossa riittävästi kiinnostuneita. Kuopiossa kun ei ylipäänsä asu kovin montaa katolilaista. Papilla on tiukka aikataulu, joten ei ole järkeä, että hän matkustaisi yhden ihmisen vuoksi. Lisäksi tuo matka tulisi maksamaan niin paljon, että aivan pari ihmistä sitä junalipun hintaa tuskin haluaa maksaa.

  4. Inger Keränen Says:

    Kun olin asunut keski Euroopassa, Italiassa ja Tsekinmaassa, pääsin latinakielliseen Messuun 3-4 kertaa viikossa. Kun asun Savossa, ei pääse Messuun koskaan, ja latinasta voin vain uneksia. Olin kirjoittanut sen myös forumiin, http://chat.yle.fi/latini/ , minkäläinen on latinan tilanne, ja olen vahvasti siitä kannalta, että latinan pitää taas palattaa takaisin Kirkkoon. Suomi ei ole liturginen kieli.
    Olin kirjoittanut ehdotus Pyhä Olavin papille, joka on Italiasta, että voisi vaikka ensi viettää NOM latinaksi, ja sitten Tridentti…hän ainakin ei vielä suostunut siihen.
    Olen hyvin surullinen tilanteesta, että Savossa ei voi katolilainen edes täyspainoisesti harjoittaa uskontoa.
    Ei ole katolilaisia ystäviä, ei ketään, ja edelleen kirjoitan ainoastaan Espanjaan ja Italiaan kun siellä mulla katolisilaiset tutut, joiden kanssa voin keskustella esim. Kirkon historiasta. Itse mulla on sivuja, http://www.luxdomini.com/inquisicion.htm
    mun mail on: pikkuirwin1@luukku.com

Kommentointi on suljettu.


