Tampere yms.

Kiitos Tampereen kirkkoherran, isä Zenon Strykowskin SCJ, isä Durham viettää messun Pyhän ristin kirkossa perjantaina 19.12. klo 18.00. Sen jälkeen on keskustelutilaisuus.

Sunnuntaina liturgiointi Helsingissä alkaa klo 14.00. Muusta ohjelmasta ei ole vielä varmuutta.

Muistutan jälleen tuen tarpeesta: isä Durhamin matkakulut ja eläminen (poislukien Tampereen yöpyminen) ovat meidän, tridentiinisen liturgian ystävien kustannettavia. Tukemme on toistaiseksi riittänyt, mistä meidän on oltava aina hyvin kiitollisia!

Pyydän myös, että rukoilisitte kaikki sen puolesta, että muistaisimme joka päivä yhä paremmin sen, mitä pyhä isämme Benedictus sanoi julkaistessaan motu propriotaan:

Olkaamme avosydämisiä ja tehkäämme tilaa kaikelle, minkä usko itse sallii.

2 vastausta to “Tampere yms.”

  1. Inger Keränen Says:

    Minä toivon kovasti että pohjois Suomessakin olisi Tridentti-messu. Asun Kuusamossa ja en pääse messuun koskaan, ja kstselen niitä vain videolla. P.Durham on erinömainen pappi ja sellaista tarvittiin myös pohjoisessa. Olen kotoisin Prahasta, ja pohjois Suomi on mulle shokki, asun Kuusamossa jo 9 vuotta, meillä ei ole kirkko, ei pappia, ei messuja- ei mitään. Jokaisella pitää olla oikeus harjoitella uskontoa.
    Sunnuntaina kävin Rovaniemelle mesussa, ja se oli shokki- neokatekumen. messu. Kaipaan Tridenttia, ja traditio!!!!
    Olin asunut Tshekissa, Italiassa, mutta ei missään ollu niin paha ja mahdoton tilanne kun Kuusamossa. Haluan jo kovasti että tilanne muuttuu ja pyydän apua. Pohjoisessakin asuvat ihmiset ja katoliset. Pyydän vastausta. Kiitos etäkäteen.

  2. Inger Keränen Says:

    Tilanne pohjoisessa on niin mahdoton, että pyydän apua, että lähettäisitte pappia myös pohjoiseen ja täälläkin olisi Tridenttinen messu. Kapiaan siitä niin kovasti. Oikeastti Kuusamossa ei ole kirkkoa, ei pappia- Rovaniemeen on matka 400km molempiin suuntiin, ja sielläkin messu vain kerran kuussa ja vain neokatekumen. NOM, mitä ei ole edes kunnon katolinen liturgia, sama Oulussa. En hyväksy neokatekumen. NOM, vain ainoastaan traditio. Kiitään etukäteen. Olen surullinen tästä tilanteesta, kohta on Joulu, ja ei ole kunnon Jumalapalvelut täällä- niin yritän tehdä katolinen Joulu ainakin kotona, kuunnella ne messuja cd.llä- mutta olen surullinen etten pääse niihin, Helsinkiin on 2000km molempiin suuntiin, ja mulla kotona 2 kissa, lisäksi olen työtön, eikä ole varaa matkustaa tuhansia km a olla yöt hoteleissa…
    Onko mahdollista vaikka lähettä dvd:llä jotkut mesut Helsingistä? Kiitään. T. Inger Keränem

Kommentointi on suljettu.


